دانشگاه آزاد اسلامی مراغه رتبه 137 رتبه بندی مراکز علمی کشور از نگاه سیویلیکا
پایگاه خبری و تحلیلی
دانشگاه آزاد اسلامی مراغه رتبه 137 رتبه بندی مراکز علمی کشور از نگاه سیویلیکا
یک شنبه 8 بهمن 1402 ساعت 17:45 | بازدید : 62 | نویسنده : پیام سهند | ( نظرات )

 شیوا مهدی پور/پیام سهند

پایگاه داده های علمی سیویلیکا که به عنوان مرجع دانش فعالیت می کند و به رصد آمار علمی ایران می پردازد، برابر اطلاعات این مجموعه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه را در رتبه بندی علمی سازمان های تولید کننده علم در کشور ایران در رده 137 معرفی کرده است.

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی پیام سهند، این رتبه بندی که براساس اطلاعات بارگزاری شده مراکز در این سامانه تحلیل و رصد می شود تعداد مقالات بارگزاری شده از سوی این دانشگاه را تا تاریخ 8 بهمن 1402، سه هزار و شصت و یک (3061) مقاله نشان می دهد که از میان این تعداد مقاله نویسنده اول 2460 مقاله از پژوهشگران این دانشگاه می باشند.

بر اساس تحلیل داده های هم پژوهشی مقالات منتشر شده توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در  کنفرانس ها و نشریات داخلی، تاکنون این مرکز 1556 مقاله مشترک با 182 مرکز علمی داشته است.

طبق اطلاعات ثبت شده در سیویلیکا دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه 3 ژورنال علمی( نشریه علمی) منتشر می کنند و تاکنون نیز 18 کنفرانس برگزار نموده است.

طبق اطلاعات خلاصه فعالیت های علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه، رتبه علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در کل کشور رتبه 133 و در بین دانشگاه های آزاد رتبه 58 ذکر شده است.

سیویلیکا در سامانه ای جامعی به آدرس https://www.uniref.ir/University180  اطلاعات کاملی از فعالیت های علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه نیز ارائه نموده است.

طبق اطلاعات این صفحه با تحلیل محتوایی مقالات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مشخص گردیده است دغدغه اصلی محققان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در سال 1402 موضوع حق سلامت و سلامت می باشد. علاوه بر این مباحث کودک، حقوق بشر، سلامت روان، فضای مجازی، سلامت اجتماعی، نظام سلامت، حقوق بیمار از دیگر موضوعات داغ پژوهشی این مرکز علمی شناخته شده است.

در لیست رتبه بندی علمی سازمان های تولید کننده علم در کشور ایران، علاوه بر دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه، 4 مرکز علمی دیگر شهرستان مراغه نیز دیده می شوند که دانشگاه مراغه کمی پایین تر در رتبه 164، موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور  که در مراغه مسقر است در رتبه 297، دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه در رتبه 628 و موسسه آموزش عالی صنعتی مراغه در رتبه 825 قرار دارند.

در این رتبه بندی همه مراکز دانشگاه های پیام نور با هم مورد ارزیابی قرار گرفته اند. همچنین دانشکده علوم قرآنی مراغه نیز ذیل دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ارزیابی گردیده است.



موضوعات مرتبط: اخبار , اخبار مراغه , ,

مطالب مرتبط با این پست










آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 23


کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :